Ультразвукова графіка Аскольда Кучера – це жанр медіа-мистецтва, де монохромне чи кольорове зображення, яке можна побачити через електронний інтерфейс, створюється за допомогою звукових хвиль високої частоти, що перевищують межу слухового сприйняття людини і дозволяють показати невидимі структури всередині певного фізичного тіла.
Оскільки тканини тіл відрізняються за акустичними характеристиками і по-різному відбивають ультразвукові хвилі, вони породжують відлуння різної потужності і тим самим створюють контраст у зображенні. Таким чином матеріал, органічні тканини і різні рідкі середовища, що їх художник використовує у своїх експериментах, породжують відлуння різної частоти, які алгоритм перетворення ультразвукових хвиль на образ відтворює у візуальній формі.
«Набір горизонтальних смуг (прямокутних, але не прямолінійних) випинається назовні і фліртує із краями вертикального полотна. У нижньому краї звучить тихий шепіт жовтого. Його походження нам невідоме: жовта фарба просвічується з-під оранжевої, чи, може, її накладено зверху? А може, це просто краєчок іншої, частково видимої смуги, краї якої продовжені, так би мовити, за межі полотна? Якщо ж жовтий відтінок справді передбачає щось частково приховане від нас, то це порушує відчуття замкненості й автономності горизонтальних смуг, що розташовані в межах верхньої композиції картини, праворуч і ліворуч краями», – так проаналізував одну з картин Марка Ротка куратор Музею сучасного мистецтва Прінстонського університету Келлі Баум.
Цього року виповнилося 45 років із дня трагічної смерті відомого американського художника, який достойно займає чільне місце у пантеоні світової слави абстрактного живопису.
Аскольд Кучер вирішив присвятити свій новий проект «Tribute to Rothko» спадщині цього надзвичайно працьовитого митця.
«Tribute to Rothko» суттєво відрізняється від попередніх експозицій Аскольда: якщо раніше художник вільно експериментував і створював своєрідну живописну «абетку» візуального коду ультразвуку, то тепер у нього бачимо чітко визначену мету і концепцію. Вивчивши властивості візуалізації ультразвукових частот, він поставив перед собою завдання досягти внутрішньої кольорової вібрації речовини, подібної до тої, що її творив Ротко.
Відома всім нам візуальна мова Марка Ротка склалася у 1950-х роках. У цей час художник відмовляється від назв і нумерує свої картини, а також починає писати великі за розміром вертикальні полотна. З’являється також специфічне світле тло, що створює неповторне враження плинності його композицій. Таку образотворчість художник використав у всіх своїх полотнах, і це надало йому безліч ідей з точки зору поєднання кольору і пропорції. У такий спосіб він використовував прямокутники і насичені кольори, збуджуючи у глядача різні настрої та емоції. Ротка вважають творцем теорії живопису колірного поля. Він писав портрети та міські ландшафти, працював у різних техніках, врешті прийшовши до живопису «мультиформи» суміщення на полотнах декількох колірних площин. Ротко формулював свою творчу задачу як «просте вираження складної думки», трактуючи значення поняття «живопис» буквально як живе полотно. Ротко писав на граничних фізичних властивостях фарби, погоджуючи свободу духу і використання кольору без тіней, спостереження за яким властиве неабстрактному мистецтву. Художник постійно використовував лесування технічний прийом живопису олійними фарбами, який полягає у накладанні тонкого шару прозорих або напівпрозорих фарб на просохлі шари. Лесування примушувало поверхню його живописних творів немов світитися і бриніти зсередини. Під час огляду його робіт з дуже близької відстані глядач міг відчувати і співпереживати емоції, викликані цими картинами.
Аскольда Кучера особливо зацікавив цей прийом. Йому вдалося досягнути подібного ефекту. А тому ультразвукові панно художника бринять внутрішньою вібрацією подібною до тої, що її випромінювали роботи відомого американського митця.
У нього відчувається унікальний стан левітації, виваженості, розчинення. Живопис колірного поля передбачає те, що глядач повинен опинитися всередині картини. У цьому сенсі медіа-живопис Кучера більш революційний і радикальний, ніж будь-яке фантастичне уявлення про так звану віртуальну реальність. Жодні тривимірні окуляри, жодні камери віртуальної реальності не дозволять відчути таке проникнення в інший світ, як картини Кучера, який переклав візуальну мову Ротка на цифровий код ультразвуку.
НАПРЯМКИ ТВОРЧОСТІ Ультразвукова графіка, медіа-арт, медіа-наїв (media-naїve).
Архив расписания выставки «Tribute to Rothko»
25 июня 2015 г, четверг, 2015-7 июля 2015 г, вторник, 2015: