ЧеLoveки - Gaieva/Panchyshyn
Проект “чеLOVEки”
Творча група Gaieva/Panchyshyn
Незалежні художники, працюють в напрямку contemporary art, живопис, творча група художниці Аліни Гаєвої(Київ) та художника Леся Панчишина(Львів) утворилась у листопаді 2013 року.
Проект привертає увагу глядача до проблеми браку живого спілкування в сучасному світі. Адже воно необхідне для кожного; реальний контакт без посередництва нових технологій та соціальних мереж. Цифрові інновації є невід’ємним елементом життя ХХІ століття, благом цивілізації, що стирають кордони й створюють свою віртуальну реальність. Однак, емоджі, смайли, обмежена кількість знаків у текстових повідомленнях, система «більше фото – менше тексту» дещо стерилізують, стандартизують вияви та проживання людських почуттів. Навіть використовуючи можливості відеозв’язку, люди все одно залишаються у рамцях певних обмежень. Цифрова реальність затягує, дає нам системні підказки (які однаково не є повноцінними чи влучними), захоплює своєю видимою логічністю, стрункістю та безпекою, проте поступово змушує все більше забувати про магію дотику, першого поцілунку, магію, що розливає тепло по жилах після зустрічі поглядами з випадковим незнайомцем. Сьогодні змінилися умови існування, але найголовніше не забувати, що за екранами ховаються все ті ж люди; їхню неповторність можна перечитувати, як книгу з дня у день. І вони потребують реального себе, вони потребують реального тебе. Ми всі досі маємо потребу в реальному контакті.
Автори проекту звертають увагу на дослідження людських чуттєвих потреб в цифрову добу; намагаються зрозуміти, які контакти ми втрачаємо й набуваємо; яким чином трансформується любов та емпатія між знайомими-незнайомцями/ своїми-чужими; сприяє чи заважає цифрова доба/соціальні мережі пізнанню інакшого/іншого чи, навпаки, поглиблюють ці розбіжності, не розширюючи, а звужуючи наші горизонти пізнань через застосування логічних й математичних алгоритмів .
Проект «ЧеLoveки» закликає не витрачати час на «світ ілюзій», не ховатися від справжнього «Я» за вигаданими профілями. Що ми знаємо про спілкування між людьми? Про спілкування в широкому його значенні? Про природу людських контактів?
Автори пропонують дослідити спілкування, людські почуття й форми емпативних контактів як предмет конфлікту (з мистецької точки зору).